Een module voor een knikkerbaan.
Het is de bedoeling dat je bovenaan knikkers kunt ontvangen en ze onderaan weer laat vallen, zodat een volgende module ze weer kan opvangen. Ook moet de knikkerbaan om kunnen gaan met verschillen in de snelheid waarmee nieuwe knikkers aangeleverd worden en ervoor zorgen dat er geen knikkers vastlopen.
Klik hier voor de basislayout.
Deze module is interactief: hij maakt gebruik van Arduino, heeft minimaal een teller, een snelheidsmeter (sensors), een poortje en een wissel (actuators). De module staat via USB in verbinding met een website die op een computer draait. De basis van de opdracht wordt aan je gegeven met uitleg hoe je de basis van de knikkerbaan moet maken, inclusief een teller (onderbrekingssensor) en een poortje (servomotor -> actuator).
De knikkerbaanmodule mag natuurlijk meer sensors en actuators krijgen. Je kunt natuurlijk meer tellers toevoegen en meer poortjes, je kunt ook denken aan een kleurensensor, afstandssensor, krachtsensor, gewichtsensor etc. Of als actuators: ledjes, een RGB-ledstrip, display, buzzer, andere bewegende onderdelen (bijv. met behulp van een 360-gradensensor). Als je twijfelt of iets kan / mag, vraag even aan je docent.
Een kleine webpagina.
Deze webpagina is een widget waarmee je de statusgeschiedenis van je knikkerbaanmodule kunt weergeven, maar ook het gedrag van de knikkerbaan kunt aanpassen / configureren. Je krijgt informatie van de knikkerbaan, maar geeft ook informatie terug waarop de knikkerbaan moet reageren. Je kunt dus informatie van de sensors zien en het functioneren van de actuators beïnvloeden. De widget kan later door de docent opgenomen worden in een grote webpagina waar een overzicht te zien is van alle modules van de uiteindelijke knikkerbaan.
Verslaglegging van planning, voortgang en samenwerking.
We verwachten dat je minimaal aan het begin van iedere sprint een screenshot in de daarvoor bestemde map in GitHub plaatst met de bijgewerkte planning. Nog beter: doe dit iedere eerste les van de week. Daarnaast willen we dat ieder teamlid in gelijke mate bijdraag