Planning

Hier vind je de lesplanners (met geplande toetsen en inlevermomenten), het vakoverzicht en de PTA’s.

Lesplanner, toetsen en inlevermomenten

4 havo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 4 havo.

5 havo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 5 havo.

4 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 4 vwo.

5 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 5 vwo.

6 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 6 vwo.

4hv inhaalprogramma

Hier vind je een planning voor leerlingen die tijdens het vierde jaar willen overstappen naar informatica.

Vakoverzicht

PTA

De leerlingen raden we aan om vooral te kijken naar het vakoverzicht en de toets- en inlevermomenten hierboven op deze web-pagina. Voor wie het echt wil weten, is hier een linkje naar ons PTA in Excel , zoals we dat jaarlijks aanleveren aan de school.

4 havo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 4 havo.

Lesplanner 2025/2026

Het is vandaag .

DataTheorieles (Woensdag)Praktijkles (Maandag + Vrijdag)
1 sep - 7 sepIntroductie + OpstartenT1 Web Design Oefening: Khan 1 Intro to HTML
8 sep - 14 sepT1 Web Design Uitleg: HTML tagsT1 Web Design Oefening: Khan 2 Intro to CSS + Khan 3 More HTML tags
15 sep - 21 sepT1 Web Design Uitleg: CSS selectors en propertiesT1 Web Design Oefening: Khan 4 CSS text properties + Oefening: Khan 6 CSS layout
22 sep - 28 sepT1 Web Design Uitleg: boxmodel
29 sep - 5 oktT1 Web Design Oefenen: BoxmodelT1 Web Design Oefening: Khan 7 More CSS selectors
6 okt - 12 oktT1 Web Design Bespreken toetsT1 Web Design Oefentoets in Woots maken + samenvatting maken
13 okt - 19 oktT2 Informatie Uitleg: bits ’n bytesO1 Website Stap 1: Ontwerpfase
20 okt - 26 oktHerfstvakantie
27 okt - 2 novT2 Informatie Uitleg: Binair + HEX talstelselO1 Website Stap 1: Ontwerpfase + Stap 2: Startfase
3 nov - 9 novTW1: Toets 4V-IN-S01 over T1 Web DesignStap 3: Menu en bestandsstructuur
10 nov - 16 novTW1: Toets 4V-IN-S01 over T1 Web DesignTW1: Toets 4V-IN-S01 over T1 Web Design + O1 Website Stap 4: Inhoud & afbeeldingen: Hoofdpagina
17 nov - 23 novT2 Informatie samenvatting deel 1 + formatieve toetsO1 Website Stap 5: Layout: Hoofdpagina
24 nov - 30 novT2 Informatie Oefeningen Informatica Actief Deel 1O1 Website Stap 5: Layout: Hoofdpagina
1 dec - 7 decT2 Informatie kleuren + plaatjesO1 Website Stap 6: Inhoud & afbeeldingen: Subpagina’s
8 dec - 14 decT2 Informatie tekst + geluid + video + compressieO1 Website Stap 7: Layout: Subpagina’s
15 dec - 21 decT2 Informatie Oefeningen Informatica Actief Deel 2O1 Website Stap 7: Layout: Subpagina’s
22 dec - 28 decKerstvakantie
29 dec - 4 janKerstvakantie
5 jan - 11 janT2 Informatie Oefeningen Informatica Actief Deel 2O1 Website Stap 8: Orde en netheid
12 jan - 18 janT2 Informatie uitloopStap 9: Extra + PO 4V-IN-S04 website inleveren
19 jan - 25 janT3 Programmeren Uitleg: programmeertalen + P5JST3 Oefening Khan t/m 5 Animation basics
26 jan - 1 febT3 Programmeren Uitleg: variabelenT3 Oefening Khan t/m 10 Functions
2 feb - 8 febT3 Programmeren Uitleg: functiesT3 Oefening Khan t/m 11 Logic and if statements
9 feb - 15 febT3 Programmeren Uitleg: logica en ifT3 Oefening Khan t/m 13 Loopings
16 feb - 22 febVoorjaarsvakantie
23 feb - 1 mrtT3 Programmeren Uitleg: loops (les) arrays (thuis kijken)T3 Oefening Khan t/m 15 Arrays
2 mrt - 8 mrtTW2: Toets 4V-IN-S02 over T2 Informatie
9 mrt - 15 mrtTW2
16 mrt - 22 mrtuitloop / herhaling / oefentoetsuitloop / herhaling / oefentoets
23 mrt - 29 mrtT4 Algoritmen Uitleg: stroomdiagrammenO2 Game eerste wijziging gemaakt
30 mrt - 5 aprT4 Algoritmen Uitleg: lijstenO2 Game speler beweegt
6 apr - 12 aprT4 Algoritmen Uitleg: nestenO2 Game vijand
13 apr - 19 aprT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 2O2 Game botsingdetectie + afgaan
20 apr - 26 aprmeivakantie
27 apr - 3 meimeivakantie
4 mei - 10 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 4O2 Game punten + gameoverscherm
11 mei - 17 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 6O2 Game uitlegscherm (je hebt nu een speelbaar spel)
18 mei - 24 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 8O2 Game werk aan uitbreiding
25 mei - 31 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 10O2 Game werk aan uitbreiding
1 jun - 7 junT4 Algoritmen Oefenen: oefentoets algoritmenO2 Game werk aan uitbreiding
8 jun - 14 junT4 Algoritmen Nabespreken: oefentoets algoritmenO2 Game uitbreiding afmaken PO 4V-IN-S05 game inleveren
15 jun - 21 junuitloop / herhaling / oefentoetsuitloop / herhaling / oefentoets
22 jun - 28 junTW3: Toets 4V-IN-S03 over T3 Programmeren + T4 Algoritmen
29 jun - 5 julTW3
6 jul - 12 julLesvrije week
13 jul - 19 julLesvrije week
20 jul - 26 julZomervakantie

Toetsen en inlevermomenten

DatumCodeToetsvormStof
Toetsweek 14H-IN-S01Digitale toetsT1 Web Design
Zaterdag 17 19 jan 2025 23:594H-IN-S04Praktische OpdrachtO1 Website
Toetsweek 24H-IN-S02Digitale toetsT2 Digitale Informatie
Zaterdag 13 juni 2025 23:594H-IN-S05Praktische OpdrachtO2 Game
Toetsweek 34H-IN-S03Digitale ToetsT3 Programmeren + T4 Algoritmen

5 havo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 5 havo.

Lesplanner 25/26

Het is vandaag .

WeekTheorie+Praktijk (les 1)Praktijk (les 2)
36T6 Robotica](/theorie/robotica) Intro en Arduinobakjes uitdelen
37T6 Arduinolessen gestartT6 Arduinolessen 1. Knipperende led + 2. Knipperende led op breadboard
38T6 Uitleg breadboard, led, gedimd ledT6 Arduinolessen 3. Fadende led op breadboard met PWM
39T6 Uitleg microcontrollers potmeter, knop, samenvattingT6 Uitleg toestandsdiagrammen deel 1
40T6 Arduinolessen 4. Knippersnelheid regelen met potmeterT6 Uitleg toestandsdiagrammen deel 2
41T6 Arduinolessen 5. LED schakelen met drukknopT6 Toestandsdiagrammen Oefenin
42O4-Robot Stap 1 startenO4-Robot Stap 1 starten
43Herfstvakantie
44O4-Robot Stap 2 toestandsdiagramO4-Robot Stap 2 toestandsdiagram
45Oefentoets, toetsvoorbereidingTW1: Toets 5H-IN-S06 over T6 Robotica
46TW1O4-Robot Stap 3 code
47O4-Robot Stap 3 codeO4-Robot Stap 3 code
48O4-Robot Stap 4 uitbreidingenO4-Robot Stap 4 uitbreidingen
49O4-Robot Stap 4 uitbreidingenPO 5H-IN-S08 robot inleveren Stap 5 video en inleveren
50T5 Databases Uitleg: SELECT WHERET5 Databases Oefening: Khan 1 SQL Basics
51T5 Databases Uitleg: GROUP BYT5 Databases Oefening: Khan 2 More advanced SQL-queries
52Kerstvakantie
1Kerstvakantie
2T5 Databases Uitleg: JOIN 1:NT5 Databases Oefening: Khan 1e helft van 3 Relational Queries
3T5 Databases Uitleg: JOIN N:MT5 Databases Oefening: Khan 2e helft van 3 Relational Queries
4O3 Webshop Intekenen + uitleg hoofdlijnenO3 Webshop Repo ontvangen + Stap 1
5O3 Webshop Stap 2 DBO3 Webshop Stap 2 DB
6O3 Webshop Stap 3 APIO3 Webshop Stap 3 API
7O3 Webshop Stap 4 WebPO 5H-IN-S08 webshop inleveren
8Voorjaarsvakantie
9T5 Oefentoets 1e helftT5 Oefentoets 2e helft
10TW2: Toets 5H-IN-S07 over T5 Databases
11TW2
12invulling volgtbespreking toets 5H-IN-S07
13invulling volgtinvulling volgt
14invulling volgtinvulling volgt
15invulling volgtinvulling volgt
16invulling volgtinvulling volgt
17meivakantie
18meivakantieexamencijfer informatica bekend
19CEgeen CE voor informatica
20CEgeen CE voor informatica
21CEgeen CE voor informatica

Toetsen en inlevermomenten

DatumCodeToetsvormStof
Toetsweek 15H-IN-S06Digitale toetsT6 Robotica
Zondag 7 dec 2024 23:595H-IN-S08Praktische OpdrachtO4 Robot
Zondag 15 feb 2025 23:595H-IN-S09Praktische OpdrachtO3 Webshop
Toetsweek 25H-IN-S07Digitale toetsT5 Databases

4 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 4 vwo.

Lesplanner 25/26

Het is vandaag .

DataTheorieles (Vrijdag)Praktijkles (Maandag)
1 sep - 7 sepIntroductie + Opstarten
8 sep - 14 sepT1 Web Design Uitleg: HTML tags + CSS selectors en propertiesT1 Web Design Oefening: Khan 1 Intro to HTML + 2 Intro to CSS + 3 More HTML tags
15 sep - 21 sepT1 Web Design Uitleg: boxmodelT1 Web Design Oefening: Khan 4 CSS text properties + 6 CSS layout
22 sep - 28 sep
29 sep - 5 oktT1 Web Design Oefening: Khan 7 More CSS selectors + T1 Web Design Oefenen: Boxmodel
6 okt - 12 oktT1 Web Design Oefentoets in Woots maken + samenvatting makenT1 Web Design Oefentoets nabespreken
13 okt - 19 oktT2 Informatie Uitleg: bits ’n bytesO1 Website Stap 1: Ontwerpfase
20 okt - 26 oktHerfstvakantie
27 okt - 2 novO1 Website Stap 1: Ontwerpfase + PO: Stap 2: Startfase
3 nov - 9 novTW1: Toets 4V-IN-S01 over T1 Web DesignO1 Website Stap 3: Menu en bestandsstructuur + Stap 4: Inhoud & afbeeldingen: Hoofdpagina
10 nov - 16 novT2 Informatie Uitleg: Binair + HEX talstelselTW1: Toets 4V-IN-S01 over T1 Web Design
17 nov - 23 novT2 Informatie Oefeningen Informatica Actief Deel 1O1 Website Stap 5: Layout: Hoofdpagina
24 nov - 30 novT2 Informatie kleuren + plaatjesO1 Website Stap 5: Layout: Hoofdpagina
1 dec - 7 decT2 Informatie tekst + geluid + video + compressieO1 Website Stap 6: Inhoud & afbeeldingen: Subpagina’s + Stap 7: Layout: Subpagina’s
8 dec - 14 decT2 Informatie Oefeningen Informatica Actief Deel 2O1 Website Stap 7: Layout: Subpagina’s
15 dec - 21 decO1 Website Stap 8: Orde en netheid
22 dec - 28 decKerstvakantie
29 dec - 4 janKerstvakantie
5 jan - 11 janT2 Informatie Oefening: BeeldbewerkingO1 Website Stap 9: Extra
12 jan - 18 janT2 Informatie Oefening: BeeldbewerkingStap 9: Extra + PO 4V-IN-S04 website inleveren
19 jan - 25 janT3 Programmeren Uitleg: programmeertalen + P5JST3 Oefening Khan t/m 5 Animation basics
26 jan - 1 febT3 Programmeren Uitleg: variabelenT3 Oefening Khan t/m 10 Functions
2 feb - 8 febT3 Programmeren Uitleg: functiesT3 Oefening Khan t/m 11 Logic and if statements
9 feb - 15 febT3 Programmeren Uitleg: logica en ifT3 Oefening Khan t/m 13 Loopings
16 feb - 22 febVoorjaarsvakantie
23 feb - 1 mrtT3 Programmeren Uitleg: loops (les) arrays (thuis kijken)T3 Oefening Khan t/m 15 Arrays
2 mrt - 8 mrtTW2: Toets 4V-IN-S02 over T2 Informatie
9 mrt - 15 mrtTW2
16 mrt - 22 mrtuitloop / herhaling / oefentoetsuitloop / herhaling / oefentoets
23 mrt - 29 mrtT4 Algoritmen Uitleg: stroomdiagrammenO2 Game eerste wijziging gemaakt
30 mrt - 5 aprT4 Algoritmen Uitleg: lijstenO2 Game speler beweegt
6 apr - 12 aprT4 Algoritmen Uitleg: nestenO2 Game vijand
13 apr - 19 aprT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 2O2 Game botsingdetectie + afgaan
20 apr - 26 aprmeivakantie
27 apr - 3 meimeivakantie
4 mei - 10 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 4O2 Game punten + gameoverscherm
11 mei - 17 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 6O2 Game uitlegscherm (je hebt nu een speelbaar spel)
18 mei - 24 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 8O2 Game werk aan uitbreiding
25 mei - 31 meiT4 Algoritmen Oefenen: eenvoudige algoritmen t/m 10O2 Game werk aan uitbreiding
1 jun - 7 junT4 Algoritmen Oefenen: oefentoets algoritmenO2 Game werk aan uitbreiding
8 jun - 14 junT4 Algoritmen Nabespreken: oefentoets algoritmenO2 Game uitbreiding afmaken PO 4V-IN-S05 game inleveren
15 jun - 21 junuitloop / herhaling / oefentoetsuitloop / herhaling / oefentoets
22 jun - 28 junTW3: Toets 4V-IN-S03 over T3 Programmeren + T4 Algoritmen
29 jun - 5 julTW3
6 jul - 12 julLesvrije week
13 jul - 19 julLesvrije week
20 jul - 26 julZomervakantie

Toetsen en inlevermomenten

DatumCodeToetsvormStof
Toetsweek 14V-IN-S01Digitale toetsT1 Web Design
Zaterdag 17 19 jan 2025 23:594V-IN-S04Praktische OpdrachtO1 Website
Toetsweek 24V-IN-S02Digitale toetsT2 Digitale Informatie
Zaterdag 13 juni 2025 23:594V-IN-S05Praktische OpdrachtO2 Game
Toetsweek 34V-IN-S03Digitale ToetsT3 Programmeren + T4 Algoritmen

5 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 5 vwo.

Lesplanner 25/26

Het is vandaag .

WeekTheorie+Praktijk (les 1)Praktijk (les 2)
35intro
36T7 Netwerken Uitleg: lagen deel 1T7 Netwerken Oefenen: 1. IA (met Filius)
37T7 Netwerken Uitleg: lagen deel 2T7 netwerken Oefenen: 2. IA (met Filius)
38T7 Netwerken Uitleg: ethernetT7 netwerken Oefenen: 3. IA (met Filius)
39T7 Netwerken Uitleg: IPT7 netwerken Oefenen: 4 + 5 IA (met Filius)
40T7 Netwerken Uitleg: RFC’sT7 netwerken Oefentoets in Woots
41T5 Databases Uitleg: SELECT WHERET5 Databases Oefening: Khan 1 SQL Basics
42T5 Databases Uitleg: GROUP BYT5 Databases Oefening: Khan 2 More advanced SQL-queries
43Herfstvakantie
44T5 Databases Uitleg: JOINT5 Databases Oefening: Khan 1e helft van Khan 3 Relational Queries
45Voorbereiding voor toets of verder met databasesTW1: Toets 5V-IN-S06 over T7 Netwerken
46TW1
47T5 Databases Uitleg: multipliciteiten- en strokendiagramT5 Databases Oefening: Khan 2e helft van 3 Relational Queries
48T5 Databases Uitleg: Ruimtedatabase voorbeeldopgave
Maak vooraf: Ruimtedatabase vragen met meerdere tabellen in Woots
T5 Databases Oefening: Khan 4 Modifying Databases
49O3 Webshop IntekenenO3 Webshop Voorbeeldcode ontvangen
50O3 Webshop Uitleg stap 1 (hoofdlijnen)O3 Webshop Stap 1
51O3 Webshop Stap 2 DBO3 Webshop Stap 2 DB
52Kerstvakantie
1Kerstvakantie
2O3 Webshop Stap 3 APIO3 Webshop Stap 3 API
3O3 Webshop Stap 4 WebO3 Webshop Stap 4 Web
4O3 Webshop Stap 5 verbeteren DBO3 Webshop Stap 5 verbeteren API
5O3 Webshop Stap 5 verbeteren WebO3 Webshop Stap 5 opschonen code
6O3 Webshop5V-IN-S09 webshop inleveren
8Voorjaarsvakantie
9voorbereiding TW2voorbereiding TW2
10TW2: Toets 5V-IN-S07 over T5 Databases
11TW2T6 Robotica Intro en Arduino uitdelen
12T6 Robotica Uitleg: microcontrollers deel 1T6 Arduinolessen 3 + 4
13T6 Robotica Uitleg: microcontrollers deel 2T6 Arduinolessen 5
14T6 Robotica Uitleg: toestandsdiagrammen deel 1T6 Toestandsdiagrammen opdracht 1
15Tweede PaasdagT6 Toestandsdiagrammen opdracht 2
16T6 Robotica Uitleg: toestandsdiagrammen deel 2T6 Toestandsdiagrammen opdracht 3
17meivakantie
18meivakantie
19VrijO4-Robot : stap 1 intro
20O4-Robot : stap 1 start O4-Robot : stap 2 toestandsdiagram
21O4-Robot : stap 2 toestandsdiagram O4-Robot : stap 3 code
22Tweede PinksterdagO4-Robot : stap 3 code
23O4-Robot : stap 4 uitbreidingenO4-Robot : stap 4 uitbreidingen
24O4-Robot : stap 4 uitbreidingen(/opdrachten/robot/):stap 5 video 5V-IN-S10 robot inleveren
25voorbereiding TW3extra les: voorbereiding TW3
26TW3: Toets 5V-IN-S08 over T6 Robotica
27TW3
28Lesvrije week
29Lesvrije week
28Zomervakantie

Toetsen en inlevermomenten

DatumCodeToetsvormStof
Toetsweek 15V-IN-S06Digitale toetsT7 Netwerken
Zondag 23 feb 2025 23:595V-IN-S09Praktische OpdrachtO3 Webshop
Toetsweek 25V-IN-S07Digitale toetsT5 Databases
Zondag 15 juni 2025 23:595V-IN-S10Praktische OpdrachtO4 Robot
Toetsweek 35V-IN-S08Digitale ToetsT6 Robotica

6 vwo

Hier vind je de lesplanner, geplande toetsen en inlevermomenten voor 6 vwo.

Lesplanner 25/26

DataLes 1Les 2
1 sep - 7 sepT8 - Objectgeoriënteerd programmeren
introweek
opfrissen Javascript
8 sep - 14 sepT8 - Diagnostische toets
Bespreken toets, verder met opfrissen Javascript
15 sep - 21 sepT8 - Theorie: objecten en classes
Doen: verwerkingsopdracht 1
T8 - Theorie: objectdiagrammen
Doen: verwerkingsopdracht 1 en UML-opdracht 1a. Indien nodig: verder met opfrissen Javascript
22 sep - 28 sepT8 - Theorie: Overerving
Doen: programmeren verwerkingsopdracht 2
T8 - Doen: verder met verwerkingsopdracht 2 en UML-opdracht 2a.
29 sep - 5 oktT8 - Theorie: Inkapseling
Doen: verwerkingsopdracht 3
T8 - Doen: verder met verwerkingsopdracht 3 en UML-opdracht 3a
6 okt - 12 oktT8 - Uitleg: Associatie
Doen: verwerkingsopdracht 4
T8 - Doen: verder met verwerkingsopdracht 4 en UML-opdracht 4a
13 okt - 19 oktAfronding T8, start Marble Mania
intro, werkwijze, maken groepen
Marble Mania
uitleg opdracht
20 okt - 26 oktHerfstvakantie
27 okt - 2 novMarble Mania
Start sprint 1 : ingang, teller en poort
Marble Mania
sprint 1
3 nov - 9 novMarble Mania
sprint 1
TW1: Toets 6V-IN-S11
over T8 Object Oriented Programming
10 nov - 16 novTW1Marble Mania
Einde sprint 1
17 nov - 23 novMarble Mania
start sprint 2
Marble Mania
sprint 2
24 nov - 30 novMarble Mania
sprint 2
Marble Mania
Einde sprint 2
1 dec - 7 decMarble Mania
start sprint 3: Knikkerbaan af
Marble Mania
sprint 3
8 dec - 14 decMarble Mania
sprint 3
Marble Mania
Einde sprint 3: demo en beoordeling 1
15 dec - 21 decMarble Mania
start sprint 4: Maak en koppel website
Marble Mania
sprint 4
22 dec - 28 decKerstvakantie
29 dec - 4 janKerstvakantie
5 jan - 11 janMarble Mania
sprint 4
Marble Mania
Einde sprint 4
12 jan - 18 janMarble Mania
start sprint 5: Finishing touch
Marble Mania
sprint 5
19 jan - 25 janMarble Mania
sprint 5
Marble Mania
Einde sprint 5 demo en beoordeling 2
26 jan - 1 febNieuw theorie-onderdeel:
T9 Security – Theorieles wachtwoorden en hashing
T9 Security – Theorieles symetrische encyptie
2 feb - 8 febT9 Security – Theorieles asymetrische encryptieT9 Security – Theorieles gevaren en oplossingen
9 feb - 15 febT9 Security – Theorieles praktijkvoorbeeldenT9 Security – Praktijkles Hacking (CTF)
16 feb - 22 febVoorjaarsvakantie
23 feb - 1 mrtT9 Security – Praktijkles Hacking (CTF)T9 Security – Praktijkles Hacking (CTF)
2 mrt - 8 mrtTW2: Toets 6V-IN-S12
over T9 Security
9 mrt - 15 mrtTW2
16 mrt - 22 mrtnader te bepalennader te bepalen
23 mrt - 29 mrtBespreken 6V-IN-S11nader te bepalen
30 mrt - 5 aprnader te bepalennader te bepalen
6 apr - 12 aprnader te bepalennader te bepalen
13 apr - 19 aprnader te bepaleninformatica afgerond
20 apr - 26 aprmeivakantie
27 apr - 3 meimeivakantieexamencijfer informatica bekend
4 mei - 10 meiStart CEgeen CE voor informatica
11 mei - 17 meiStart CEgeen CE voor informatica
18 mei - 24 meiStart CEgeen CE voor informatica

Toetsen en inlevermomenten

DatumCodeToetsvormStof
Toetsweek 16V-IN-S11Digitale toetsT8 Objectgeoriënteerd Programmeren
week 50 - laatste les van de week6V-IN-S13 deel 1Praktische OpdrachtO5 Marble Mania of CanSat
week 4 - laatste les van de week6V-IN-S13 deel 2Praktische OpdrachtO5 Marble Mania of CanSat
Toetsweek 26V-IN-S12Digitale toetsT9 Security

4hv inhaalprogramma

Hier vind je een planning voor leerlingen die tijdens het vierde jaar willen overstappen naar informatica.

Overstappen naar informatica

We vinden het hartstikke leuk dat je voor informatica kiest. Als je tijdens de eerste helft van de vierde klas spijt hebt van je vakkenpakketkeuze en toch graag informatica wilt, dan kan dat heel vaak geregeld worden. Je moet er wel rekening mee houden dat je alle gemiste stof moet inhalen, dat vraagt behoorlijk wat zelfstandigheid.

Om je overstap succesvol te laten zijn helpen we je op de volgende manier:

  • Tijdens het emc kunnen we je vragen beantwoorden en moeilijke stukjes nog eens uitleggen.
  • Al het lesmateriaal vind je online. Voor T2 (informatica actief) heb je een code nodig die je van de docent krijgt. Voor de website heb je voorbeeldcode nodig die je van de docent krijgt.
  • Bijna alle uitleg is op video te bekijken.

Om je overstap succesvol te laten zijn stellen we de volgende regels. Deze gelden tot het moment dat je je achterstand hebt ingehaald:

  • Bij een dubbel rooster krijgen je informaticalessen voorrang.
  • Je komt ten minste één emc-uur per week voor informatica.
  • In de lessen doe je mee met de nieuwe stof, inhalen doe je thuis en tijdens emc.
  • Reken op ongeveer 4 klokuur inhaalwerk per gemiste lesweek, een deel daarvan kun je in een vakantie doen.

Planning als je overstapt voor de herfstvakantie

Zorg dat je vóór de herfstvakantie in Magister bent ingedeeld bij een informatica lesgroep.

Geschatte hoeveelheid inhaalwerk: 30 klokuren

  • Herfstvakantie: T1 Webdesign inhalen (20 uur)
  • Tussen herfstvakantie en TW1: deel T2 Informatie inhalen (5 uur)
  • Tussen TW1 en kerstvakantie: deel O1 Webdesign inhalen (5 uur)

Toetsen en inlevermomenten

  • Alle toetsen en inlevermomenten zijn gelijk aan die van de andere 4h en 4v leerlingen.

Planning als je overstapt voor de kerstvakantie

Zorg dat je vóór de kerstvakantie in Magister bent ingedeeld bij een informatica lesgroep.

Geschatte hoeveelheid inhaalwerk: 60 klokuren

  • Kerstvakantie: T1 Webdesign inhalen (20 uur)
  • Lesweken tussen kerstvakantie en voorjaarsvakantie: T2 Informatie inhalen (15 uur)
  • Lesweken tussen kerstvakantie en voorjaarsvakantie plus de voorjaarsvakantie: O1 Webdesign inhalen (10 uur in de weken voor de voorjaarsvakantie, 15 uur tijdens de voorjaarsvakantie)

Toetsen en inlevermomenten

  • TW1: de lesstof moet geleerd worden, omdat die nodig is voor de rest van de vierde klas. De toets zelf wordt pas afgenomen op het eerstvolgende moment dat die gegeven wordt.De leerling regelt dit in de vijfde klas via de informaticadocent. Indien de toets samen valt met een andere toets, dan krijgt de informaticatoets voorrang en regelt de leerling via de coördinator een inhaalmoment voor de andere toets.
    Je maakt deze toets dus pas in TW1 van de vijfde klas.
  • TW2: reguliere moment
  • PO website: 1 week voor start van toetsweek 2 (na de voorjaarvakantie).